Köp 
Vid beställning träffas avtal om köp först när Toma trading bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. Orderbekräftelsen genereras automatiskt av Toma tradings databas utan manuell översyn. Vid eventuella felaktigheter i t ex angivande av pris, leveranstid etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand. 

Toma trading har ägande och återtagande rätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har erlagts från kund. 


Pris 
I priserna ingår moms med 25 %. Samtliga priser redovisas exklusive fraktavgift. Fraktkostnaden redovisas när ni kommer till kassan. Vi erbjuder er en enhetsfrakt oavsett hur många varor ni beställer vid samma tillfälle. Vid bekräftad beställning kan priserna endast ändras av omständigheter som Toma trading inte råder över, t ex väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. 

 

Leveranser - Leveranstid 
Normal leveranstid är inom 5 (vardagar) efter det att vi har mottagit din beställning. I de fall en vara måste beställas från leverantör kan leveranstiden vara något längre. 

Postpaket 
Beställningar som väger mindre än 20 kg kan beställas med leveranssätt postpaket och postförskott. Det innebär att godset anländer till Postens serviceställe. Det är t.ex. en närliggande ICA-affär eller bensinstation på din hemort. När godset ankommit till Servicestället skickas en avi hem till dig. Därefter kan du hämta ut beställningen på det angivna servicestället. 

DHL/SCHENKER 
Gods som väger över 20kg levereras med DHL/SCHENKER. Du får din beställning levererad till din dörr helgfri vardag. När godset har anlänt till din hemort kontaktar DHL/SCHENKER dig för bokning av utkörningstid. Därför är det viktigt att du registrerar det telefonnummer du blir nådd på under dagtid. Skulle DHL/SHENKER inte kunna nå dig via telefon kommer en avi att skicka hem till dig. Med fraktnumret på avin kan du sedan kontakta DHL/SCHENKER för att bestämma ny utkörning. 

Observera att DHL ej levererar upp i trapphus/hiss etc. i bostadshus. DHL kör inte ut till Öar eller på svårtillgängliga platser, i dessa fall levereras varan till den plats som är närmast framkomlig. Vi reserverar oss för transporter utanför DHL normala fraktvillkor. 

Leveransförsening 
Vi kommer att göra allt som står i vår makt för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen exempelvis då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar. 

Transportrisken 
Vi står för transportrisken d.v.s. risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du står för risken vid eventuell retur till oss. 

Skadat gods. När du tar emot ditt gods är det viktigt att du omedelbart besiktigar paketet. Skulle emballaget vara skadat så meddelar du detta direkt till ditt postcenter alternativt lastbilschaufför. Spara alltid den bekräftelse du får på att ditt gods är skadat. 

Ej utlösta order 
Löser du inte ut ditt paket är vi tvungna att debitera dig 2x gällande fraktpris + 200 SEK i administrationskostnader. 

4. Betalning 
Toma Trading redovisar priser inklusive moms. Avgift för frakt och ev. postförskott tillkommer om inte annat anges. Inga övriga skatter eller avgifter tillkommer. 

Du kan välja mellan följande betalningsalternativ: 

Postförskott - Detta betalsätt erbjuder vi för varor upp till 20kg. Du hämtar din vara hos Postens närmaste serviceställe där du även betalar varan. Observera att en avgift på 70:-/inkl. moms tillkommer. Postförskott kan ej beställas i butiken utan måste beställas genom telefonorder.

Betalning vid leverans - Detta betalsätt erbjuder vi för varor som överstiger 30kg. Betalning sker vanligtvis via post/bankväxel vid dörren när hemleverans sker. Vid betalning av gods till DHL/SCHENKER vid leveranstillfället tillkommer en avgift. 

Bank/Kreditkort - Fyll i ditt kortnummer och kortets giltighetstid. För att skydda oss och våra kunder mot kortbedrägerier kontrolleras alla kortbetalningar via 3DSecure. Alla transaktioner skickas via SSL ( Secure Sockets Layer) och är krypterade, d.v.s. mycket säkra. 

Faktura. När du väljer att betala med faktura så sker automatiskt en kreditkontroll av Klarna som sköter vår fakturering. En expeditionsavgift på 20:- tillkommer alltid på fakturan och skickas till den e-postadress som du angett när du registrerade dig.

 

 Ångerrätt 
Enligt Distansavtalslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Toma trading tillämpar distansavtalslagen. Du som kund står för returfrakten vid åberopande av Ångerrätt, se nedan under rubriken "Så här gör du en retur". 

Ångerrätt gäller inte vid varor och produkter som inte kan återlämnas i omonterad obrukat och oskadat skick. Reservationen gäller även för emballage. Ångerrätt 14 dagar gäller ej företag. Fraktavgifter återbetalas inte vid utnyttjande av ångerrätt. 

Vid åberopande av Ångerrätt vill vi att följande beaktas: 
- Meddela till Toma trading och returnera beställningen inom 14 dagar efter det att du har mottagit beställningen eller en väsentlig del av den. 
- Varan ska vara i oförändrat skick, dvs oanvänd, ej förstörd eller skadad. 
- Returnera varan i produktkartongen med det avsedda inneremballaget. 
- Varan ska vara komplett. 
Toma trading förbehåller sig rätten att i de fall returen ej är komplett, debitera självkostnadspris för de saknade delarna. 

Så här gör du en retur: 

Sänd din vara enligt anvisningarna ovan till: Toma trading, Storgatan 57, 68635 Sunne.
Var noga med att tydligt ange ditt namn, ordernummer, adress, telefonnummer och ett komplett kontonummer när du sänder en produkt till Toma trading. Kontakta Toma trading för anvisningar när det gäller transport av tyngre gods. 

7. Reklamation 

Toma trading besiktigar varje försändelse innan den skickas till dig. Skulle varan ändå vara skadad eller felexpedierad när den nländer så åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet. 

När det gäller elektronikdelar såsom CDI, tändplattor O.S.V lämnas ingen ångerrätt utan dubbelkolla alltid att varan passar innan beställning.

 

OBS! Det är viktigt att du gör en korrekt anmälan. 
Synligt fel: Anmäls direkt till chauffören vid mottagandet av varan eller till Toma trading inom tio (10) dagar från och med mottagandet av varan." 
Dolt fel: Anmäls till Toma trading inom tre (3) dagar från mottagandet av varan. 

En produkt som vi har konstaterat att den är felexpedierad alternativt skadad byter vi ut om du så önskar eller betalar tillbaka pengarna samt fraktkostnaden. Om du beställt fler varor än den du returnerat betalar vi dock inte tillbaka hela fraktkostnaden.

8. Policy

De personuppgifter du lämnar till oss kommer inte att vidarebefordras, säljas, 
bytas eller delas med andra företag, organisationer eller privatpersoner utan ditt samtycke. 

Vi använder enbart information för att kunna ge dig en bra service. 

Mest sålda produkter